Publisert 20.08.2014

Kombinerer kunnskap og kvalitet med tradisjon og nye trender

Nytt hovedkontor, ny nettside, ny nettbutikk – og ny mobilleverandør; selvsagt Dipper.
Kombinerer kunnskap og kvalitet med tradisjon og nye trender

Oslo Flaggfabrikk har sitt hovedkontor i Dilling i Rygge kommune, der bedriften har holdt til siden 2011. Direktør Ellen Bjerregaard tar imot og forteller med engasjement om virksomheten som har eksistert siden 1903.

-Jeg er utdannet siviløkonom fra Skottland. Jeg hadde stor interesse for globale selskaper og ønsket kompetanse på det å bygge opp en bedriftsidentitet. Derfor skrev jeg en hovedoppgave om corporate profile, om det å skape en bedriftsprofil. Ellen_direktor

Dette er noe hun har tatt med seg videre, for det er ingen tvil om at Ellen har interesse og kunnskap på området. Hun forteller hvordan Oslo Flaggfabrikk hele tiden kombinerer kunnskap og kvalitet, og er også opptatt av å formidle selskapets miljøvennlige profil når det gjelder bruk av tekstiler.

-Hva er det største du har vært med på gjennom karrieren din i Oslo Flaggfabrikk?

-Det må være da jeg var prosjektleder for Lillehammer-OL i 1994. Det var stort å få være med på å skape Norges profil under et så viktig internasjonalt arrangement.

-Bruk av tekstil i det offentlige rom står sentralt. Vi må tenke bredt, både på design, kvalitet, fargebruk, og ikke minst miljøvennlighet. Og her snakker vi ikke bare om flagg. Det kan være, faner, duker, seremonisegl og spesialprodukter, for å nevne noe.

-Hva er du mest stolt av?

-Jeg er veldig stolt av at vi er markedsledende i det offentlige Norge. Vi leverer blant annet til Stortinget, Forsvaret og både statlig og kommunal forvalting. Og så er jeg veldig stolt av å ha ansatte som forvalter vårt kunnskapsløfte - Kunnskap og kvalitet – på aller beste måte. Vi har 15 ansatte som alle er meget dyktige. Det er helt avgjørende.

Oslo Flaggfabrikk retter seg også mot det private markedet og leverer flagg til faghandlere som Jernia og Maxbo. Selskapet har også butikk i Oslo, i tillegg til å drive nettbutikk. Produksjonen foregår i Portugal, i selskapets egen fabrikk.

Oslo Flaggfabrikk fremstår utvilsomt med et stort kvalitetsstempel.

-Likevel, har dere noen gang gjort en skikkelig tabbe?

- Ja, en gang vi skulle levere flagg til et rederi i Persiabukta, viste det seg at flagget var sydd opp-ned. Det var jo ingen ønskesituasjon.

-Hva er det morsomste ved jobben?

-Det må være kundene. Det å få ulike oppdrag og jobbe for å levere best mulig resultat. Det er en stadig bevegelse i markedet, og det er spennende! Vi ser også en tendens til at folk vil ha mer pomp og prakt – mer power. Derfor søker vi etter nye tekstiler og jobber hele tiden med fargebruk. Vi har blant annet med oss en grafisk designer i dette arbeidet. Og det er ikke til å komme utenom at det selvsagt er morsomt å vinne anbud.

-Hva er dine drømmer og ambisjoner?

- Jeg er veldig dedikert til bedriften og har respekt for at den er gammel og tradisjonsrik. Jeg har en ambisjon om at Oslo Flaggfabrikk skal bestå uten å bli kjøpt opp og forsvinne i noe annet.

Samtidig er hun opptatt av modernisering.

Osloflagg-lokaler-Det er viktig å henge med på de nye trendene. Som et ledd i denne prosessen har vi fått ny nettside: http://www.flagg.no/ og ny nettbutikk: http://www.flagg.no/flaggshop/.

Og her kommer også Dipper inn! Dipper er nemlig en del av moderniseringsprosessen som Oslo Flaggfabrikk nå er inne i.

-Dipper har et godt og ryddig system med faste priser. Tidligere hadde de ansatte ulike mobilleverandører, og vi fikk derfor inn mange regninger til ulike tider. Nå kommer det kun én regning, og det forenkler våre rutiner betraktelig. I tillegg er det en stor fordel å ha Dippers suverene Telenordekning

-Det er også spennende med de nye sms- og svartjenestene som er lansert, og vi i Oslo Flaggfabrikk er veldig fornøyde med Dipper, avslutter Ellen Bjerregaard.

Av Hege Nilsen Barstad

DIB - Det Intelligente Bibliotek

Ambisiøs, markedsledende, prisvinnende – og fornøyd Dipperkunde!

DIB - Det Intelligente Bibliotek

Ambisiøs, markedsledende, prisvinnende – og fornøyd Dipperkunde!