Om Dipper

Dipper - Enklere. Modig. Forfriskende!

Bakgrunn

  • Dagens bedriftsmarked innen mobil kommunikasjon preges i stor grad av lange bindingstider og uoversiktlige priser.  
  • Det er vanlig med bindingstider på inntil 36 måneder, ofte etterfulgt av ytterligere oppsigelsestid. Brytes disse avtalene, belastes bedriften med skyhøye bruddgebyr.
  • Store bedrifter nyter godt av skreddersydde spesialavtaler med store rabatter, mens mindre bedrifter ofte må betale mer.
  • Mange små og mellomstore bedrifter opplever at de beste betingelsene først tilbys etter at avtale med konkurrerende operatør er inngått. 
  • 99,5 prosent av norske bedrifter har færre enn 100 ansatte. I disse små og mellomstore bedriftene jobber det ca. 1,1 millioner arbeidstagere, og disse står for mer enn 40 prosent av verdiskapningen i Norge. Dipper mener derfor at det er behov for et mobilselskap som tar små og mellomstore bedrifters behov på alvor.

 

Selskapet

  • Dipper er et nytt norsk mobilselskap som er skreddersydd for små og mellomstore bedrifter – kunder som heller vil bruke tid på sin egen bedrift enn på mobiloperatøren sin.
  • Dipper stammer fra det engelske navnet på den norske nasjonalfuglen - Fossekallen. Fossekallen er en tøff og hardtarbeidende fugl som hver dag kjemper for å overleve – dette gjør også landets mange små og mellomstore bedrifter, som jobber beinhardt for sine egne kunder.
  • Dipper er heleid av Telenor. Dette gir våre kunder trygghet og god dekning i hele landet.
  • Dipper drives som et selvstendig selskap med egne mål, verdier og visjon. Vi er selv en liten bedrift med færre enn 30 ansatte.
  • Åsa Lunde er daglig leder i Dipper. Hun har bakgrunn som leder for strategi og merkevare i Telenors mobildivisjon. Åsa har jobbet i ulike lederstillinger i Telenor siden 2007, og har tidligere erfaring fra Gjensidige, Deloitte og Telia. 

 

Produktet

  • Dipper tilbyr enkle og oversiktlige mobilløsninger helt uten bindingstid – med like, lave priser til alle.
  • Alle i Dipper vet at vi må fortjene våre kunders tillit. Derfor fokuserer vi på å ha høy kvalitet i alt vi gjør, og et servicenivå som skal overgå våre kunders forventninger.
  • Våre kunder nyter godt av Telenors gode dekning over hele landet, også 4G der det er tilgjengelig.
  • Dippers prismodell gjør at bedriftseiere skal slippe å bekymre seg for vilkår med liten skrift, overraskende regninger eller skjulte gebyrer.
  • Min Bedrift på dipper.no er en selvbetjeningsløsning der bedriften har full kontroll over funksjonalitet og kostnader. Bedriften kan selv, blant annet, justere abonnementene basert på firmaets og den enkelte ansattes behov.
  • Ingen forhandlere betyr lave kostnader.
  • For å sikre at alle Dippers kunder opplever tilgang til mobilnettet og god ytelse ved bruk av data, forbeholder Dipper seg retten til å begrense overføringshastigheten til maksimum 128 kbit/s per abonnement når databruk overstiger 100 GB.