Pressemelding - Billigere og enklere mobilbruk i utlandet

Roamingfrykt, priskaos og sjokkregninger. Mobilbekymringene på reise i utlandet har vært mange. Nå lanserer Dipper løsningen for bedrifter på farten.

- Vi er opptatt av at våre kunder skal ha gode, forutsigbare og lave priser også når de er i utlandet. Derfor forenkler vi nå prisene og gjør det enda billigere å bruke mobilen i hele verden, sier Åsa Lunde, administrerende direktør i Dipper.

Utlandsprisene for bedriftsmarkedet er gjerne både høye og vanskelige å forstå. Hva koster det egentlig å laste ned epost? Kan jeg bruke mobilens kartfunksjon uten å bli møtt av en kjempefaktura når jeg kommer hjem?

- Spørsmålene melder seg allerede ved bagasjebåndet etter landing på en utenlandsk flyplass. Dette ønsker vi nå å gjøre noe med. Vi forenkler, og deler verden inn i fire prissoner. På denne måten blir det enkelt for kundene å vite hvilke priser som gjelder hvor. Samtidig gjør vi det billigere å ringe, sende meldinger og surfe i nesten hele verden. For alle våre kunder, sier Lunde.

Europa-passet er det nye navnet på Dippers tilbud for databruk i Europa. Dipper gjør tjenesten enklere og prisene lavere. For kun 49 kroner per dag kan kundene nå fritt bruke av datamengden som er inkludert i sitt abonnement. I hele Europa.

- Kunden betaler kun for de dagene kunden bruker data i Europa. Enkelt og greit. Vi synes ikke man skal behøve å bekymre seg for databruk og kostnader knyttet til utenlandssamtaler. Vi synes heller ikke det er riktig å gjøre prisstrukturene unødvendig komplisert. Vår ambisjon er å forenkle hverdagen for små og mellomstore bedrifter. Også når de er på reise i utlandet, sier Lunde.

Åsa Lunde, Administrerende direktør

+47 900 74 234,