Pressemelding - Dipper først med lavere roamingpriser

Dipper kutter prisene igjen. Denne gangen kuttes det kraftig i prisene for bruk av mobiltelefon i Europa og USA fra 1. april.

Databruk i Europa blir mer enn 75 % billigere og tale blir mer enn 68 % billigere når prisen blir 41 øre pr megabyte for data og pr minutt for tale. Dipper er første selskap i Norge som reduserer prisene som følge av ny EU-regulering.

EU har vedtatt at prispåslag for roaming i EU  skal avskaffes  fra juni 2017. Allerede 30. april i år starter en overgangsperiode  der alle mobiloperatørene må redusere prisene. Dipper gir kundene denne fordelen én måned før og gjennomfører prisreduksjonen allerede fra 1. april.

Samtidig med prisendringene i Europa reduserer Dipper også prisen for databruk i USA.  Fra 1. april koster det 1,49 kroner pr megabyte, mot tidligere 9,99. Samtidig lanserer Dipper en USA-pakke med 600MB data til 299.

- Det kjennes veldig godt å kunne kutte prisene så mye, og være først ute, sier Åsa Lunde, administrerende direktør i Dipper. Hun har kuttet prisene på mobilbruk i Europa med over 70 % i gjennomsnitt. – Markedet etterspør stabile mobiltjenester, med høy kvalitet og lav pris. Vår lovnad er at det er akkurat det kundene våre skal få, og de er vant med at vi setter ned prisene jevnlig. Når vi nå har mulighet til å kutte prisene igjen gjør vi det gjerne en måned før vi må, slik at det kommer kundene våre til gode, sier Lunde.

Samtidig forenkler selskapet prisstrukturen. Europa-passet, som gir trygghet for at du kan bruke data på utenlandsturen til en fast daglig pris, fortsetter som før med redusert pris. Alle andre tilleggspakker i Europa blir borte. Fra 1. april koster Europa-passet 19 kroner pr dag, mot tidligere 49. For å gjøre det så enkelt som mulig for kundene inkluderer Dippers Europa-sone også land utenfor EU, som Sveits og Tyrkia.

Med en kundevekst på 56 % i 2015 var Dipper vekstvinner i bedriftsmarkedet. - Fornøyde kunder som anbefaler oss videre er nok den viktigste forklaringen på suksessen. Vi håper at dette tidlige priskuttet skal gjøre at enda flere får øynene opp for at det finnes rimelige og gode alternativer i markedet, sier Lunde.

Lunde bekrefter at Dipper har store ambisjoner. – I mer urolige tider er fleksibilitet og lavere kostnader ekstra viktig for bedriftene. Dipper har ikke bindingstid for kundene, til forskjell fra mange av våre konkurrenter. Og vi viser at vi jobber systematisk for å holde prisene nede. Da strømmer kundene til og blir værende av egen fri vilje, avslutter hun.

Priser for bruk i Europa; kunder med tale, sms og data inkludert i abonnementet:

Ny pris

Gammel pris